VISER TIL NETTSIDEN: Dette er synet som møter brukerne når de forsøker å åpne appen.

— Vi ønsker å fokusere på videreutviking av nettsiden vår

Selskapet Tikkio har tatt en avgjørelse om å legge ned appen sin. Brukerne av appen er frustrerte over avgjørelsen.

Publisert

VOLDA: Forrige uke ble en rekke brukere av tjenesten Tikkio overrasket da de ikke fikk benytttet seg av appen lengre. Teknologiselskapet Tikkio AS driver med billettsalg til en rekke eventer. Større arrangementer som Malakoff, X2-festivalen og Bygdepride benytter seg av tjenesten. Det gjør også lokale bedrifter i Ørsta/Volda som Studenthuset Rokken, Stødt Bar & Scene og Tik Café & Restaurant.

Permanent endring

Daglig leder i Tikkio AS, Magnus Nilsson, bekrefter at nedleggelsen av appen er permanent. Endringen har vært planlagt i lengre tid, men trådte først i kraft etter at han tok over som daglig leder ved årsskiftet.

— Vi opplever at den største trafikken skjer gjennom nettsiden vår. Det er en del arbeid å vedlikeholde både appen og nettsiden, og vi har derfor valgt å fokusere på videreutviklingen av nettsiden, forteller han.

Han nevner at de allerede har en del oppdaterte funksjoner, blant annet en QR-kode som dukker opp på forsiden når du logger inn.

— Den skal gjøre det lettere å finne fram billettene til eventet du skal på den dagen.

DAGLIG LEDER: Magnus Nilsson tok på nyåret over som daglig leder i selskapet.

Han skriver også i en mail til oss:

...for å kunne utvikle Tikkio som tjeneste, har vi nå valgt å rette alle ressursene mot nettsiden vår, der vi er "mobile first" mtp funksjonalitet og brukeropplevelse. Allerede fungerer nettsiden bedre på mobil enn hva appen gjorde, spesielt mtp betaling...


Studentene foretrekker appen

Nestleder i styret for Studenthuset Rokken, Fredrik Salvesen (21), gir uttrykk for at de er fornøyd med tjenestene Tikkio leverer, men at nedleggeslen av appen kom som en overraskelse.

— Crewet vårt opplevde litt frustrasjon blant kundene forrige helg, da de ikke fikk brukt appen til å finne billettene sine. Det var noe mer tidkrevende å finne frem billettene, men ikke av noen stor betydning.

Han nevner også at han har vært i tett dialog med Tikkio, med en del tilbakemeldinger til hvordan tjenesten kan bli mer brukervennlig. Der nevner han blant annet at billettene har vært vanskelige å finne fram, og at de ønsket et system der QR-koder blir brukt mer aktivt.

ROKKEN: Fredrik tilbringer mye av fritiden sin ved studenthuset.

— Det er mye mer effektivt med en QR-kode, da det gjør jobben vår lettere, avslutter han.


Powered by Labrador CMS